Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2018

Έτος ξεκαθαρίσματος το 2018 για τις αλυσίδες σουπερμάρκετ

Μέσα στο 2018 θα ξεκαθαρίσει που θα «κάτσει η μπίλια» στην αγορά σουπερμάρκετ.
Αυτό υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς, τονίζοντας ότι μετά από μία διετία έντονων ανακατατάξεων στο χώρο του λιανεμπορίου, θα αρχίσει πλέον να γίνεται ορατό ποιες αλυσίδες θα κερδίσουν το στοίχημα της επόμενης μέρας στον κλάδο.
Το 2018, έχοντας ήδη ολοκληρωθεί η ενοποίηση του δικτύου της Μαρινόπουλος στην Σκλαβενίτης μαζί και η αναμόρφωση των καταστημάτων της πρώην αλυσίδας, θα ξεκαθαρίσει αν θα κερδηθεί το στοίχημα που έχουν θέσει όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές  στην μεγαλύτερη επιχειρηματική διάσωση που έχει γίνει ποτέ στην χώρα μας.
Έτσι από την 1η Μαρτίου 2017, λοιπόν, ο όμιλος Σκλαβενίτη αποτελεί τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο στην Ελλάδα, έχοντας πλέον 560 καταστήματα στο δίκτυό του, συμπεριλαμβανομένων σε αυτά και 18 καταστημάτων στην Κύπρο.
Αν τελικά η αλυσίδα καταφέρει να αυξήσεις τις πωλήσεις της, κυρίως στην επαρχία όπου παρατηρείται και το μεγαλύτερο πρόβλημα, μένει να αποδειχτεί μέσα στους πρώτους μήνες του 2018.
Το Επιχειρηματικό Σχέδιο της Σκλαβενίτης, για την επόμενη ημέρα της Μαρινόπουλος, προβλέπει θετική λειτουργική κερδοφορία από το δεύτερο έτος μετά την ημερομηνία επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης της Μαρινόπουλος, καθαρή κερδοφορία από το τέταρτο έτος, πωλήσεις 1,03 δισ. ευρώ από το πρώτο έτος και επενδύσεις 133 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά τον τζίρο, η πλευρά Σκλαβενίτη εκτιμά πως θα μπορέσει να μαζέψει πίσω 1,03 δισ. ευρώ το πρώτο έτος, αυτός να αυξηθεί κατά 17% το δεύτερο φθάνοντας τα 1,2 δισ. ευρώ, το τρίτο έτος αναμένεται ετήσια αύξηση 9% στο συνολικό κύκλο εργασιών, ενώ μετά το έβδομο έτος εκτιμάται πως ο κύκλος εργασιών θα παραμείνει σταθερός στα 1,397 δισ. ευρώ.
Αποφασισμένη να διατηρήσει τα μερίδια αγοράς που απέσπασε μετά την κατάρρευση της Μαρινόπουλος, φέρεται η ΑΒ Βασιλόπουλος, η οποία το 2016 κατάφερε να εκτοξεύσει τις πωλήσεις της πάνω από τα 2 δις ευρώ, σκαρφαλώνοντας στην πρώτη θέση.
Με όχημα την αυτόνομη ανάπτυξη, η ΑΒ Βασιλόπουλος, έχει καταφέρει να έχει παρουσία σε όλη σχεδόν την ελληνική επικράτεια.
Παρά το γεγονός, ότι ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων ειδών διατροφής, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, καταγράφει σημαντική μείωση κατά τη διάρκεια του έτους, η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να αυξάνει τα μερίδια αγοράς, ενισχύοντας την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά.
Με πάνω από 800 εκατ. ευρώ τζίρο έκλεισε το 2016 η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σουπερμάρκετ Μασούτης, σε μία εποχή ιδιαίτερα δύσκολη για το λιανεμπόριο τροφίμων λόγω της μείωσης της κατανάλωσης.
Η αλυσίδα η οποία συμπλήρωσε 40 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά, το 2015 εμφάνισε πέρυσι τζίρο 751,66 εκατ. ευρώ, EBITDA 49,02 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων 27,33 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά τους φόρους 20,31 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι η αλυσίδα κατάφερε αποσπά συνεχώς μερίδια αγοράς αφού κατά την τελευταία πενταετία, όταν η αγορά έχασε 18%, η συγκεκριμένη εταιρεία πρόσθεσε στα ποσοστά της επιπλέον 22%.
Σήμερα, το μερίδιο της Μασούτης, πανελλαδικά βρίσκεται κοντά στο 12%, ενώ στη βόρεια Ελλάδα είναι ο αδιαμφισβήτητος leader με μερίδιο 34%.
Το δίκτυο της Μασούτης περιλαμβάνει 264 καταστήματα σε Μακεδονία, Θράκη, Θεσσαλία, Ήπειρο, Φθιώτιδα, Εύβοια και τα νησιά Λήμνο, Λέσβο και Χίο, εκ των οποίων τα 244 καταστήματα λιανικής και τα 20 καταστήματα, χονδρικής.
Η εξαγορά της αλυσίδας σουπερμάρκετ Bερόπουλος ήταν το μεγάλο στοίχημα του Ομίλου Μετρό του Ομίλου Παντελιάδη και η η πρώτη μεγάλη συμφωνία – διάσωση που έγινε στο λιανεμπόριο, λαμβάνοντας χώρα τον Φεβρουάριο του 2016.
Όπως έχει ήδη προαναγγείλει η διοίκηση της εταιρίας, για την ολοκλήρωση του έργου της πλήρους ενσωμάτωσης αναμένεται να επενδυθούν περίπου 100 εκατομμύρια έως το 2018. Σήμερα, το δίκτυο των My market αριθμεί πλέον περισσότερα από 230 σημεία σε όλη την Ελλάδα και απασχολεί περίπου 9.200 εργαζόμενους, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα αμέσως επόμενα χρόνια.

πηγή:thepaper.gr