Δευτέρα 24 Ιουλίου 2017

ΠΩΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΕΝΑΝ ΧΡΗΣΤΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΒΑΡΥΚΟΙΑΣ


ΧΡΗΣΙΜΑ ΚΟΛΠΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΗΣΤΗ


Πως επικοινωνούμε με έναν χρήστη ακουστικών βαρηκοΐας; Το να θέσουμε αυτήν την ερώτηση είναι ιδιαίτερα σημαντικό επειδή η βαρηκοΐα πάντα ακολουθείται από μια κοινωνική διάσταση. Μερικοί άνθρωποι αποφεύγουν κάθε είδους επαφή. Νιώθουν ανασφαλείς και δεν ξέρουν πώς να επικοινωνήσουν με ένα πρόσωπο που χρησιμοποιεί ακουστικά βαρηκοΐας. Παρα ταύτα αυτό μπορεί να αποφευχθεί με μία σειρά απλών βημάτων.
·         Μιλάμε καθαρά και φυσικά. Πλέον δεν χρειάζεται να φωνάζουμε. Αυτό δεν βοηθάει τον χρήστη να καταλάβει την ομιλία. Δεν μιλάμε πιο δυνατά αλλά πιο καθαρά και κυρίως πιο αργά ,ειδικότερα κατά τις πρώτες μέρες χρήσης του ακουστικού.
·         Μειώνουμε την απόσταση. Σε θορυβώδη περιβάλλοντα(π.χ καφενείο, καφετέρια) μειώνουμε την απόσταση μεταξύ εμάς και του χρήστη.
·         Διατηρούμε οπτική επαφή. Οι άνθρωποι με απώλεια ακοής παίρνουν σημαντικές πληροφορίες από  τις εκφράσεις του προσώπου και την κίνηση των χειλιών. Όσο πιο καθαρά μιλάς τόσο καλύτερα για τον ακροατή σου.
·         Κέρδισε την προσοχή του χρήστη. Φώναξε τον ασθενή με το όνομά του ή σκούντηξε τον στον ώμο του ώστε να είσαι σίγουρος ότι σε παρακολουθεί. Ιδιαίτερα οι ασθενείς με χρόνια απώλεια ακοής επειδή δεν μπορούν να συμμετέχουν σε συζητήσεις έχουν συνηθίσει να αφαιρούνται, άρα πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι ο χρήστης μας παρακολουθεί.
·         Σεβάσου τους περιορισμούς. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι το να χρησιμοποιείς ένα ακουστικό , μπορεί να είναι πολύ κουραστικό στην αρχή. Ψάχνουμε για σημάδια κούρασης και δεν αναγκάζουμε τον χρήστη να μιλάει άσκοπά.
·         Δώσε έμφαση στους περιβάλλοντες θορύβους. Αποφεύγουμε πάντα τις ομιλίες από το ένα δωμάτιο στο άλλο, όταν υπάρχει ένας έντονος άλλος θόρυβος. Μια ηλεκτρική σκούπα , ένα πλυντήριο που στίβει ή δυνατή μουσική μπορεί να κάνει την συζήτηση πολύ δύσκολη και για τις δύο πλευρές.
·         Δείξε υπομονή. Ιδιαίτερα κατά την διαδικασία εκμάθησης του ακουστικού η συγκέντρωση του χρήστη μπορεί να φθίνει γρήγορα. Πότε δεν αποπαίρνουμε τον ασθενή και δεν τον κάνουμε να νιώσει άσχημα επειδή αφαιρείται. Πάντα προσπαθούμε να τον επιβραβεύουμε και να τον κάνουμε να καταλάβει την διαφορά στην ακοή του πριν φορέσει το ακουστικό και αφού το φόρεσε.
·         Αποφεύγουμε να καλύπτουμε το στόμα μας με τα χέρια μας .Το να μιλάμε αργά είναι πολύ σημαντικό
Είναι εξαιρετικά σημαντικό να γνωρίζουμε όλοι ότι η επιλογή του κατάλληλου ακουστικού για το εκάστοτε ακουστικό πρόβλημα  μπορεί να γίνει μόνο από πιστοποιημένους ακοοπροθετιστές δηλαδή αυτούς που επωμίζονται την σωστή εφαρμογή, ρύθμιση αλλά και συντήρηση του ακουστικού βοηθήματος και  που είναι οι καθ είδη αρμόδιοι για να δώσουν λύση στο πρόβλημα του ασθενούς και όχι από διάφορες αμφιβόλου ποιότητας διαδικασίες που περισσότερο οξύνουν παρά λύνουν το πρόβλημα.

Για οποιαδήποτε απορία σχετικά με την ακοή σας επισκεφτείτε την σελίδα μας στο facebook  ( www.facebook.com/kentroakoisfokidas19) η επικοινωνήστε μαζί μας στο 2265301013

Με ένα τηλέφωνο ΔΩΡΕΑΝ κατ’ οίκον επίσκεψη και δίνουμε λύση στο πρόβλημα σας


Ο κ. Στάθης Καραγκούνης είναι ειδικός ακοοπροθετιστής εκπρόσωπος του Κέντρου Ακοής Φωκίδας