Κυριακή 3 Αυγούστου 2025

Η πρόκληση της χλιδής στην εποχή της επιβίωσης


 Η πρόκληση της χλιδής στην εποχή της επιβίωσης

Σε μια εποχή που ο μέσος πολίτης παλεύει καθημερινά με την ακρίβεια, την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα, η εικόνα των επωνύμων να επιδεικνύουν τη χλιδή τους στα social media μοιάζει με χαστούκι στην πραγματικότητα. Παρουσιαστές, παρουσιάστριες, σταρλετ και πρόσωπα της κοσμικής σκηνής, είτε μεγάλης είτε μικρής δημοσιότητας, επιλέγουν να προβάλουν τις «ονειρικές» τους διακοπές σε πολυτελή γιοτ, πισίνες με θέα στο απέραντο γαλάζιο και ξενοδοχεία που κοστίζουν όσο ένας μισθός

— ή και περισσότερο.

🎭 Η εικόνα που προβάλλεται δεν είναι απλώς μια προσωπική επιλογή. Είναι μια πρόκληση. Μια επίδειξη πλούτου και «επιτυχίας» που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την καθημερινότητα του πολίτη που μετράει τα ευρώ στο σούπερ μάρκετ, που αναρωτιέται αν θα μπορέσει να πάει έστω και ένα τριήμερο κάπου φέτος, που ζει με άγχος για το αύριο.

📱 Τα social media έχουν μετατραπεί σε βιτρίνες μιας εικονικής ζωής, όπου η πραγματικότητα παραμορφώνεται. Οι influencers της χλιδής δεν απευθύνονται πια σε κοινό που τους θαυμάζει — απευθύνονται σε κοινό που παλεύει να επιβιώσει, και η αντίθεση είναι εκκωφαντική.

🤔 Πού σταματά η ανάγκη για προβολή και πού αρχίζει η κοινωνική ευθύνη; Μήπως ήρθε η ώρα να αναρωτηθούμε αν η δημόσια εικόνα πρέπει να συνοδεύεται και από μια δόση ενσυναίσθησης; Γιατί η αληθινή λάμψη δεν βρίσκεται στο μαγιό των 500 ευρώ, αλλά στην αλήθεια, στην επαφή με τον κόσμο, στην κατανόηση της εποχής.