Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

Σε αυτό το καφέ πληρώνεις …με την ώρα


Πολλοί είναι εκείνοι που χαρακτηρίζουν την Ελλάδα χώρα του καφέ και των καφενόβιων.
Αρχικά παρατηρούνται πολυάριθμες εγγραφές τέτοιου είδους επιχειρήσεων ακόμα κι εν καιρώ κρίσης. Πρόσθετος λόγος για τον χαρακτηρισμό είναι και η ώρα που δαπανούν οι Έλληνες για τον καφέ τους όταν καθίσουν σε κάποια καφετέρια. Ο χρόνος είναι διπλάσιος, αν όχι πολλαπλάσιος, του πεντάλεπτου που δαπανούν οι Ιταλοί για να πιουν όρθιοι ένα εσπρεσάκι.
Όλα τα παραπάνω θα μπορούσαν να θεωρηθούν αποτρεπτικά για τον επιχειρηματία που θα αποφάσιζε να φέρει εντός ελληνικών συνόρων την επιχειρηματική ιδέα της χρέωσης του καφέ με το λεπτό. Ο λόγος για την νέα καφετέρια του Brooklyn η οποία αποφάσισε να ακολουθήσει μια διαφορετική από τη συνηθισμένη τιμολογιακή πολιτική και να χρεώνει τους πελάτες της με το λεπτό αντί με την παραγγελία.
Το καφέ ονομάζεται Glass Hour, κι άνοιξε στις αρχές του φθινοπώρου. Οι πελάτες καταναλώνουν όλα τα αφεψήματα και τα σνακ που θέλουν δωρεάν, παίζουν τα video games και επιτραπέζια που διαθέτει το μαγαζί και στο τέλος πληρώνουν απλά τον χρόνο που επέλεξαν να παραμείνουν στο μαγαζί.

Με το που μπουν κάνουν check in ώστε να μπορούν να υπολογίσουν τον χρόνο που παρέμειναν εκεί και πληρώνουν στην έξοδο κατά το check out. Η πρώτη ώρα χρεώνεται 6 δολάρια – είτε καθίσεις δύο λεπτά είτε 55 – για να αποφευχθούν οι πελάτες που μπορούν να καταναλώσουν γρήγορα μεγάλες ποσότητες φαγητού και ποτού.
Μετά την πρώτη ώρα η επιχείρηση χρεώνει 10 σεντς το λεπτό κι αν κανείς μείνει περισσότερο από τέσσερις ώρες, κάτι που θα μπορούσε να συμβεί εύκολα στην περίπτωση της Ελλάδας, η χρέωση πηγαίνει στα 24 ευρώ. Πέραν των τεσσάρων ωρών η παραμονή στο καφέ είναι δωρεάν.
Το εγχείρημα δεν αποδεικνύεται ιδανική λύση για όσους θέλουν να απολαύσουν σχετικά σύντομα έναν καφέ. Για όσους καθίσουν μια ώρα, και καταναλώσουν διάφορα σνακ μαζί με τον καφέ τους, η επιλογή είναι συμφέρουσα. Απαγορευτικό είναι σίγουρα για όσους θέλουν να περάσουν όλη τους την ημέρα σε μια καφετέρια…
Το επιχειρηματικό μοντέλο όπου όλα τα προϊόντα διατίθενται δωρεάν εκτός από τον χρόνο που θα δαπανήσεις για να τα καταναλώσεις δεν εφαρμόζεται για πρώτη φορά. Τo Ziferblat μια αλυσίδα καφέ στη Μόσχα εφαρμόζει την ίδια τιμολογιακή πολιτική ήδη από το 2010 στα καταστήματά της. Πριν τρία χρόνια ξεκίνησε να επεκτείνεται και σήμερα διατηρεί 14 καταστήματα σε ευρωπαϊκές πόλεις. Η χώρα που φαίνεται πως το συγκεκριμένο μοντέλο έχει απήχηση είναι η Αγγλία. Το κατάστημα του Λονδίνου άνοιξε το 2014, ακολούθησε ένα ακόμα κατάστημα στο Μάντσεστερ το 2015 ενώ άνοιξαν και στο Λίβερπουλ δύο καφετέριες το 2016.
πηγή:thepaper.gr