Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020

Υφυπουργός Μεταφορών στη Μάγδα Τσέγκου


Όλα όσα θα αλλάξουν τους επόμενους μήνες με νομοσχέδια που ψηφίζονται ή θα ψηφιστούν περιέγραψε ο υφυπουργός Μεταφορών.
Πως θα αντιμετωπιστούν οι απεργίες που παραλύουν τα μέσα μεταφοράς. Από κόσκινο η μετάταξη 400 οδηγών σε διοικητικές θέσεις. Υδροπλάνα: Οι τιμές των εισιτηρίων και πότε αρχίζουν τα δρομολόγια.


Τα πέντε νομοσχέδια που θα αλλάξουν την καθημερινότητα των πολιτών περιέγραψε στο newsit.gr και στην Μάγδα Τσέγκου ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης. Αλλαγές στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και προσλήψεις για την κάλυψη των κενών θέσεων σε ΣΤΑ.ΣΥ και ΟΣΥ. Την ριζική αλλαγή του τρόπου απόκτησης διπλώματος οδήγησης, την αλλαγή στις κλήσεις και στο Point System.

Ο κ. Κεφαλογιάννης προαναγγέλλει και νόμο για τα ηλεκτρικά πατίνια και απαντά για τις αλλαγές που έρχονται τόσο στις απεργίες, όσο και στο αν θα υπάρχει προσωπικό ασφαλείας μετά το χάος που προκάλεσε η τελευταία απεργία των εργαζομένων του ΜΕΤΡΟ.


Όλες οι αλλαγές στα ΜΜΜ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με 800 νέα λεωφορεία
Περιγράφοντας την κατάσταση ο κ. Γιάννης Κεφαλογιάνης είπε ότι αυτή την στιγμή λειτουργούν 280 με 290 λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη τα οποία είναι σε λειτουργία ανάλογα την ημέρα. Τις επόμενες ημέρες όπως είπε θα μπουν σε λειτουργία 100 με 120, νέα λεωφορεία μετά από συμφωνία με τα ΚΤΕΛ και θα φτάσουμε έτσι τα 400. Και με άλλα 100 που θα μπουν μέσω leasing τον Ιούνιο θα φτάσει η Θεσσαλονίκη στα 500 λεωφορεία. Ο κ. Κεφαλογιάννης είπε ακόμα ότι θα “τρέξει” κι ένας διαγωνισμός για την αγορά 800 νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κυρίως αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως για παράδειγμα ηλεκτροκίνητα, όπως λεωφορεία υβριδικά και γενικότερα φιλικά προς το περιβάλλον.


400 οδηγοί θα ελεγχθούν αν είναι νομίμως σε διοικητικές θέσεις
Αυτό που επεσήμανε ο κ. Κεφαλογιάννης είναι και το γεγονός ότι στην Αθήνα από τους περίπου 3.000 οδηγούς, 400 οδηγοί ήταν εκτός υπηρεσίας, όσον αφορά την οδηγική υπηρεσία, ήταν σε κάποιους άλλους τομείς όπως διοικητικοί, διότι για διαφόρους λόγους είχαν βγει εκτός της αρχικής τους, ειδικότητας. «Είχαν μετακινηθεί για διαφόρους λόγους, μεταξύ των οποίων και ιατρικούς. Τυπικά νομίμως. Από εκεί και πέρα, όμως, αυτό το οποίο κάναμε είναι ότι ξεκινήσαμε ένα πρόγραμμα επανεξέτασης αυτών των περιπτώσεων, αυτή τη στιγμή έχουν μείνει 250 περιπτώσεις που θα περάσουν και δευτεροβάθμια επιτροπή και μάλιστα στο νομοσχέδιο το οποίο είναι σε συζήτηση αυτή τη στιγμή στην ολομέλεια της Βουλής, προβλέπεται η σύσταση της δευτεροβάθμιας επιτροπής, διότι θέλουμε αυτός οποίος προσελήφθη ως οδηγός, και βεβαίως ο άνθρωπος δεν έχει κάποιο σοβαρό θέμα, να επανέλθει στο τιμόνι, διότι όσο γρήγορα κι αν ‘’τρέξουμε’’ ένα πρόγραμμα συντήρησης στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ, καταλαβαίνετε ότι αν έχουμε έλλειψη σε οδηγούς πάλι θα έχουμε έλλειψη σε γραμμές βασικές».

Μετρό: Αλλαγές σε απεργίες, και προσωπικό ασφαλείας
Ο υφυπουργός Μεταφορών προσπάθησε να περιγράψει τι ακριβώς συνέβη με την πρόσφατη απεργία στο Μετρό που προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις. Όπως είπε η μετακίνηση 20 ατόμων που είχαν προσληφθεί ως εκδότες από την διοίκηση στα εκδοτήρια που ήταν υποστελεχωμένα προκάλεσε μία στάση εργασίας από ένα από τα σωματεία τα οποία είναι της ΣΤΑ. ΣΥ.

Χαρακτήρισε υπερβολική την κίνηση αυτή με την έννοια ότι αυτοί οι άνθρωποι επέστρεψαν στην αρχική τους ειδικότητα. Με αφορμή αυτό το περιστατικό ο κ. Κεφαλογιάννης είπε ότι θα υπάρξει μία νομοθετική ρύθμιση όπου στην ουσία θα υπάρχουν και κάποιοι συρμοί ασφαλείας ακριβώς για να μην υπάρχουν αυτά τα παράλογα σε ένα μελλοντικό διάστημα. «Άρα, θα νομοθετήσουμε με αυτόν τον τρόπο, όπου από τη μία βεβαίως θα υπάρχει απόλυτη ασφάλεια και στους εργαζόμενους ότι έχουν το δικαίωμα βεβαίως στην απεργία, απ’ την άλλη όμως δεν θα ταλαιπωρούνται και 1,5 εκατομμύριο συμπολιτών μας επειδή μία πολύ μικρή μειοψηφία 20-25 ατόμων στην ουσία θέλει να νεκρώσει τα ΜΜΜ».


Οι τιμές στα υδροπλάνα – Πότε θα αρχίσουν τα δρομολόγια
Ο υφυπουργός Μεταφορών είπε ότι «Ο στόχος είναι εντός του 2020, το καλοκαίρι του ’20 να δούμε τα πρώτα υδροπλάνα. Ποια είναι η κατάσταση; Αυτή τη στιγμή υπάρχουν αδειοδοτημένα 3 υδατοδρόμια. Είναι ένα στους Παξούς, ένα στην Κέρκυρα και ένα στην Πάτρα. Αυτό το οποίο στην ουσία κάνει το νομοσχέδιο, είναι ότι στην ουσία δίνει τη δυνατότητα και σε ιδιώτες να προχωρήσουν πολύ γρήγορα τις διαδικασίες της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των υδατοδρομίων».

Για την τιμή των εισιτηρίων τονίζει ότι αυτή θα καθοριστεί και από την προσφορά και την ζήτηση. «Αυτό το οποίο μπορώ να σας πω προκαταρκτικά είναι σε συζήτηση και με τους φορείς της αγοράς, η πρόβλεψη είναι ότι θα είναι ένα μέσο το οποίο θα είναι φθηνότερο του αεροπορικού εισιτηρίου και λίγο ακριβότερο από το ακτοπλοϊκό εισιτήριο. Λίγο πολύ το έχουν προσδιορίσει ότι θα είναι σε τιμές εισιτηρίου πρώτης θέσης των ακτοπλοϊκών εταιριών. Άρα μία τιμή γύρω στα 50 με 70 ευρώ, ανάλογα την περίπτωση, όσον αφορά την μονή διαδρομή. Αλλά επαναλαμβάνω η τελική τιμή βεβαίως θα καθοριστεί με βάση και την προσφορά και τη ζήτηση και του δρομολογίου και των εταιριών».
πηγη NEWSIT